Huishouding DSV krijgt ook dikke 8
DSV vindt het belangrijk om te weten hoe tevreden de cliënten zijn. Ook de tevredenheid over de huishoudelijke hulp van DSV in de wijk wordt regelmatig onderzocht. Dat leverde een dikke 8 op.
Huishouding DSV krijgt ook dikke 8
DSV vindt het belangrijk om te weten hoe tevreden de cliënten zijn over de hulp, zorg en ondersteuning die zij ontvangen. Ook de tevredenheid over de huishoudelijke hulp van DSV in de wijk wordt dan ook regelmatig onderzocht. Dat leverde in het nieuwe onderzoek een mooie beoordeling op: een dikke 8.
Afgelopen jaar gaven de cliënten van de wijkverpleging DSV een 8,6. En de bewoners in de locaties gaven een 8,3 aan DSV. Daar komt nu de mooie 8,3 voor de huishouding bij.
Onafhankelijke meting
Eind 2023 zijn de cliënttevredenheidsmetingen voor de huishouding bij DSV uitgevoerd. Met deze onafhankelijke metingen wordt de tevredenheid over de huishouding door DSV bij de cliënten gemeten. Vragen die daarbij gesteld worden zijn bijvoorbeeld of er volgens afspraak en het ondersteuningsplan wordt gewerkt. Ook wordt gemeten of en op welke manier de hulp en ondersteuning door de huishouding bijdraagt aan de kwaliteit van leven van de cliënt. Want een schoon en leefbaar huis kan daar een belangrijke rol in spelen. Cliënten konden ook zelf aangeven wat zij vooral prettig vinden of waarderen in de ondersteuning en waar zij graag verbetering zouden zien.
Blij met de hulp
Over de geboden hulp bij de huishouding door DSV zeggen cliënten en familie: “Ik ben blij met mijn ondersteuning. Ze doet alles heel goed en zoals afgesproken en is altijd vriendelijk”. “Ik zou niet weten wat ik zonder moest. Ik kan me geen betere hulp wensen” en: “De hulp van mijn moeder is betrouwbaar en prettig in de omgang en werkt erg netjes”, “ De servicemedewerker is een opgewekt persoon, betrokken en discreet. Ze werkt heel zelfstandig”.
Kwaliteit Teammanager Fijke Haasnoot en de planners van Huishouding zijn blij met de mooie resultaten van de meting: “Het blijkt dat de ondersteuning die we bieden goed wordt gewaardeerd door onze cliënten. Fijn ook om te terug te horen dat we netjes en volgens afspraak werken en de communicatie prettig is. Dat maakt ook dat de medewerkers met plezier naar hun cliënten gaan”. Natuurlijk blijven er altijd aandachtspunten om aan verder te werken en ruimte voor verbetering. Communicatie over en weer bij veranderingen in de planning of de situatie bij de cliënt thuis vinden we heel belangrijk. Dat zullen wij bijvoorbeeld samen verder gaan optimaliseren. Daar gaan we aan verder werken. Daarvoor zijn deze metingen ook bedoeld. Zo kunnen we weer verder werken aan onze vakkundigheid en de kwaliteit van onze hulp en ondersteuning. Want ook ons vak is steeds in ontwikkeling en wij ook!”