Laden . . .

Alarmering

Zo lang mogelijk thuis wonen, maar wel snel hulp als er iets gebeurt. Een hele zorg minder.

Wat is alarmering?

Er kan altijd iets onverwachts gebeuren met u. Met alarmering van DSV is er dan snel een zorgmedewerker bij u. Onze alarmering is er voor 24 uur per dag en 7 dagen per week, dus dag en nacht en ook in de weekenden. Dit regelen wij samen met andere zorgaanbieders in de regio in het samenwerkingsverband ReBoZ. Dat geeft u en uw naasten om u heen de rust dat er hulp komt als u bijvoorbeeld valt in huis.

Hoe regel ik alarmering?

Om alarmering te regelen, vragen wij u de overeenkomst alarmopvolging en de machtiging alarmopvolging in te vullen en terug te sturen. Deze kunt u vinden in het blokje downloads op deze pagina. Bij het ondertekenen gaat u akkoord met de voorwaarden voor alarmering. Deze kunt u onder de groene knop terugvinden. De kosten voor alarmering staan op het machtigingsformulier. Wanneer u de overeenkomst en machtiging heeft ondertekend, wilt u deze terugsturen naar DSV? Dit kan ongefrankeerd naar:

DSV
Afdeling Zorgbemiddeling
Antwoordnummer 10011
2200 VB KATWIJK

Hoe regel ik toegang tot mijn woning?

Om toegang tot uw woning te krijgen, werken de zorgorganisaties in de regio met FocusCura. Via dit systeem hebben zorgmedewerkers toegang tot uw woning. Als u de overeenkomst en machtiging heeft opgestuurd, is de volgende stap toegang regelen tot uw woning. Dit kan via deze link.

Ook voor woongebouwen met toegang via een centrale deur hebben wij een oplossing. Toegang wordt eenmalig voor het gebouw geïnstalleerd, bijvoorbeeld via de Vereniging van Eigenaren (VVE). Als andere bewoners al alarmering ontvangen via ReBoZ, dan hoeft dit dus niet opnieuw geregeld te worden. Toegang via de centrale deur is er dan al. Als het nog niet is geregeld, dan adviseren wij u om contact op te nemen met uw woningcorporatie of VVE. Om u te helpen, hebben wij een brief die u kunt sturen, deze vindt u in het blokje downloads.

Hoe regel ik alarmeringsapparatuur?

De laatste stap is het regelen van het alarmeringskastje. Wanneer u een medische indicatie heeft, dan is het voorschrift van uw huisarts nodig. De voorwaarden voor het aanvragen van een alarmeringskastje vindt u op de website van uw zorgverzekeraar. Hier staat welke stappen u kunt volgen. Als u geen medische indicatie heeft, kunt u de alarmeringsapparatuur zelf aanvragen via:

M-alert: (0413) 273 155, info@m-alert.nl
Eurocross: (071) 364 1789, personenalarmering@eurocross.nl
CSI alarmering: (040) 258 0155, service@csiservice.nl

Hoe stop ik de alarmering?

Wil u de alarmering stoppen? Vult u dan het ingevulde beëindigingsformulier in, vergeet deze niet te ondertekenen. Het ingevulde formulier stuurt u naar DSV.

DSV
Afdeling Zorgbemiddeling
Antwoordnummer 10011
2200 VB KATWIJK

Heeft u nog vragen?
Wij helpen u graag. U kunt contact opnemen met Zorgbemiddeling van DSV: (071) 20 490 30.