
Kwaliteit
Wij sluiten aan bij het leven. Dat is de focus. Wat we doen, dat doen we goed. Voor de beste zorg en ondersteuning zetten wij ons met liefde in!
Meten is weten
Goede kwaliteit vinden we belangrijk bij DSV. Daarom werken we hier elke dag weer hard aan. Ieder jaar vragen we aan u wat er goed gaat en wat er beter kan. Dit hebben we onze cliënten in 2022 gevraagd en hiervoor krijgen we een dikke 8. Bij Zorg Thuis, maar ook binnen onze locaties. Daar zijn we trots op. Maar we blijven werken aan onze kwaliteit. Want het kan altijd nog beter. Dus wij blijven meten, we kijken naar klachten, meldingen van incidenten en ook uitkomsten van evaluaties.
Prezo keurmerk
Ieder jaar laat DSV zich toetsen door PREZO. Dat is een kwaliteitsmanagementsysteem die ons helpen te verbeteren op het niveau van de cliënt, teams en organisatie. Als onze zorg en ondersteuning voldoet aan de kwaliteitseisen, behalen we het keurmerk. En dat hebben we. Al onze locaties en Zorg Thuis zijn gecertificeerd. Daar zijn we trots op. Meer over het Prezo keurmerk: klik hier.

Meer over DSV
Downloads
Complimenten, klachten en vertrouwenspersoon
Heeft u een compliment over onze zorg? Of heeft u een klacht? Laat het ons dan vooral weten. DSV heeft een klachtenregeling. Ook kunt u terecht bij een klachtenfunctionaris of een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Bij ons maken we soms fouten. Liever niet, maar als het gebeurd leren we ervan.
- Hans Geerts is klachtenfunctionaris. Hij kan u informeren en adviseren over de klachtenregeling bij DSV.
U kunt hier contact met hem opnemen. - Ilja den Dopper van Stichting Zorgstem is de (onafhankelijk) vertrouwenspersoon Wet zorg en dwang voor cliënten. Te bereiken via 088-555 1000. Onvrijwillige zorg of een onvrijwillige opname heeft gevolgen. De vertrouwenspersoon kan ondersteunen en informatie geven hierover.
Privacy
Een belangrijk onderdeel van kwaliteit bij DSV is privacy. DSV gaat zo zorgvuldig mogelijk om met de privé gegevens van alle mensen, bewoners én medewerkers. Daarom hebben we bij DSV een privacy missie opgesteld. Deze leest u onder het kopje downloads. Heeft u hierover vragen? Dan kunt u terecht bij Hans Geerts. Hij is onze privacy officer en te bereiken via hgeerts@dsvleven.nl of telefonisch 071-2049013.
Kwaliteitsjaarverslagen
DSV werkt met zowel het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg als het Kwaliteitskader Wijkverpleging. Hierin staat dat alle zorgorganisaties elk jaar een Kwaliteitsjaarplan moeten maken en een Kwaliteitsjaarverslag. Hierin kunt u precies lezen aan welke onderdelen voor de kwaliteit wij werken. En wat het resultaat is. Meer informatie? De verslagen vindt u hier.