Laden . . .

DSV krijgt dikke acht van alle kanten

DSV vindt het als zorgorganisatie belangrijk hoe tevreden de cliënten zijn. DSV krijgt van alle kanten een dikke 8! De cliënten van de wijkverpleging geven DSV een 8,6. En de bewoners van de locaties geven een 8,3.

Een dikke 8 van alle kanten

DSV krijgt dikke 8 van alle kanten

Kwaliteit

DSV vindt het als zorgorganisatie belangrijk om te weten hoe tevreden de cliënten zijn. DSV krijgt van alle kanten een dikke 8! De cliënten van de wijkverpleging geven DSV een 8,6 en de bewoners in de locaties geven een 8,3.

Voor de zomervakantie zijn de jaarlijkse cliënttevredenheidsmetingen bij DSV uitgevoerd. Met deze onafhankelijke metingen wordt de tevredenheid over zorg, wonen en welzijn van DSV gemeten. Ook heeft DSV op alle locaties en binnen de teams van zorg thuis het PREZO keurmerk gehaald. Bovendien kreeg midden in de zomer de wijkverpleging een onverwachts bezoek van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ). Deze steekproef ondersteunde direct deze mooie resultaten, waarbij de wijkverpleging van DSV bovengemiddeld tegemoet komt aan de normen die de IGJ eraan stelt.

Dikke 8

Annelies Kloppenborg, Manager Wonen met zorg bij DSV: “We zijn erg blij en dankbaar voor de mooie beoordelingen en de dikke 8 van onze cliënten en naasten. Dat is een opsteker voor onze geweldige medewerkers en een groot compliment voor al hun inzet. Want zij werken hier keihard voor elke dag”.  Naast de cijfers is altijd ruimte voor opmerkingen van cliënten en familie. Dat vertelt meer over wat de cliënten waarderen. Zoals ”Fijn dat ik zelfstandigheid en vrijheid heb, hier” en ook over de activiteiten op de locaties: “Ze organiseren veel leuke activiteiten voor de bewoners. En de Beleeftuin is geweldig!”

Vakmanschap

Over de wijkverpleging bij DSV zeggen cliënten en naasten: ”We zijn heel tevreden over de persoonlijke benadering en aandacht, ook voor de familie. De medewerkers zijn lief en geduldig, hebben altijd een vriendelijk woord en luisteren goed naar je”.  Manager Zorg Thuis van DSV Dineke Grutter is hier natuurlijk erg blij mee. Zij is trots op de vakkundige medewerkers, die ook in onverwachte situaties hun beste beentje voorzetten. ”Het IGJ bezoek kwam als een verrassing voor ons in de zeer drukke zomertijd. Des te knapper dat onze medewerkers hebben laten zien hoe vakmanschap eruit ziet”. Hoe mooi de beoordelingen ook zijn, nu achteruit gaan hangen is er niet bij. Met de uitkomsten gaat DSV verder aan de slag: “Zo kunnen we onze deskundigheid nog uitbreiden en meer nieuwe medewerkers opleiden of medewerkers laten doorgroeien in het vak. Dat is echt nodig door de krapte op de arbeidsmarkt en de grote vraag in de zorg”.

Gerelateerd nieuws