
Cliënten geven DSV een 8
Elk jaar wordt de cliënttevredenheid bij DSV gemeten. Dit gebeurt in de eerste helft van het jaar, door een onafhankelijk onderzoeksbureau. Onlangs zijn de scores bekend geworden. De cliënten waarderen de zorg, hulp en ondersteuning door DSV met een dikke 8.
Cliënten geven DSV een 8
Elk jaar wordt de cliënttevredenheid bij DSV gemeten. Dit gebeurt in de eerste helft van het jaar, door een onafhankelijk onderzoeksbureau. Onlangs zijn de scores bekend geworden. De cliënten waarderen de zorg, hulp en ondersteuning door DSV met een dikke 8.
Waardering
De cliënten van DSV (Katwijk, Rijnsburg en Lisse) in de woonzorgcentra, van de thuiszorg en huishouding waarderen DSV op alle onderdelen met een dikke 8.
Voor DSV als totaal is het waarderingscijfer een 8,4. Zorg Thuis komt als totaal met een 8,5 uit de bus en Wonen met Zorg (de woonzorgcentra) als totaal met een 8,3. Bij Huishouding van DSV is een aparte meting gedaan en ook naar een rapportcijfer gevraagd. Deze is ook een 8,3.
Resultaat
Bestuurssecretaris Evelien Remijn van DSV: “Dit zijn prachtige resultaten. Het is natuurlijk belangrijk dat onze zorg en dienstverlening voldoet aan de hoge kwaliteitseisen die aan moderne ouderenzorg worden gesteld. Daar is dan elke dag keihard voor gewerkt door al onze collega’s. Het is fijn dat gezien wordt dat zij zich met liefde inzetten voor een waardevolle dag van onze cliënten en dit gewaardeerd wordt. Het opnieuw behalen van het Prezo keurmerk voor alle organisatieonderdelen, na een externe audit door het onafhankelijke onderzoeksbureau Perspekt, eerder dit jaar bevestigt dit beeld.
Verder ontwikkelen
“Met de audits en cliënttevredenheidsonderzoeken kijken we natuurlijk ook waar nog kansen voor verbeteringen liggen. We blijven ons ontwikkelen in de komende periode. Een van de belangrijkste speerpunten bleek het versterken van de band tussen mantelzorgers, cliënten en zorgprofessionals of hulpverleners. Daarmee waren we al aan de slag in het project ‘Samen met’. Verbetermaatregelen op teamniveau worden opgenomen in de jaarplannen.“
Samenwerken
DSV werkt samen met andere zorgorganisaties, kennispartners en maatschappelijke organisaties om zo goed mogelijk in te spelen op alle nieuwe ontwikkelingen binnen de ouderenzorg. Adviseur Kwaliteit en Beleid bij DSV Hans Geerts: “De ontwikkelingen gaan hard en er is een toenemende, steeds complexere zorgvraag. We horen dit ook van andere organisaties. Het is de uitdaging voor DSV om hierop in te blijven spelen met de juiste inzet, kennis en vaardigheden”.
Zijn collega Elise Korndorffer vult aan: “Voor ons zijn de uitkomsten van het onderzoek belangrijk om verder aan onze kwaliteit te kunnen werken. Het geeft ons meer inzicht in hoe onze cliënten onze zorg waarderen. Maar ook waarin DSV kan of moet verbeteren. Daarom zijn wij heel blij met de medewerking aan onze onderzoeken én voor zo’n mooi cijfer van onze cliënten bij deze metingen”.
